Alussa tulin luoksesi nukkumaan, sinä pidit minusta tiukasti kiinni vähän niinkuin haaksirikkoinen pelastusrenkaasta. Että minusta tuntui hyvältä ja sydänparkani oli onnesta sekaisin. Sanoit, etten saa rakastua sinuun. Minä pidin sinusta kun hullu puurosta. Miten noin upeannäköinen mies onkaan kiinnostunut minusta? Voi luoja, miten halusinkaan olla sinun kanssasi joka hetki. Alkuaikoina en edes muistanut kasvojasi, ainoastaan lempeän äänesi ja kosketuksesi. En saisi rakastua sinuun... olin niin kovasti rakastumassa sinuun. Mitä me teimme? Emme mitään erikoista, menimme baari-illan jälkeen nukkumaan.

Ex-puolisoni otti lapsen mukaan viikonloppureissuilleen, minä sain viikonlopun kanssasi. Monta pitkää viikonloppua. Teit minulle intialaista ruokaa, joka oli niin tulista että itkin silmät päästäni. Opin syömään juqurttia. Lisäksi kannoit eteeni tuoreita mangoja aamupalaksi, mangolassia ja minä tunsin oloni kuningattareksi. Uskomatonta, miten hyvin minua kohdellaan kaikkien niiden vuosien jälkeen! Elin kuin sadun Prinsessa Ruusunen, painoni alkoi tippumaan. Vuosia olin syönyt karkkia pahaan olooni, nyt unohdin yksinkertaisesti syödä. Ostit minulle Torresin viiniä, olit valinnut sen ystäväsi kanssa. Viikonloppuni olivat juhlaa, alkoholinkäyttöni tosin lisääntyi. Kesä oli kauneimmillaan ja me riitelimme ensimmäisen kerran. Sanoit, ettet voisi hyväksyä lastani sydämestäsi. Minun pääni nuopahti alaspäin, tyypillistä tuuriani. Minä tulen koko pakettina, siihen kuuluu myös jälkikasvu. Sinä yönä itketti ja sinä pidit minua yhtä tiukasti kiinni kun aina. Yritin lähteä pois, ettei minuun sattuisi, etten rakastaisi. Ja yhtenä sunnuntaina lähdin aamu viideltä ajamaan kotia kohden, olin täysin murskana. Pitkästä aikaa mikään ei ole tuntunut niin pahalta kun lähtö luoltasi.

Ensimmäinen kerta kanssasi...Sinä olit tuhannen päissä ja aina yhtä hyvännäköinen. Minä kerroin, että tietyt naiselliset vaivat olivat iskeneet ja ehkä et hyväksyisi minua kotiisi uskontosi takia. Sanoit, että tervetuloa ja voimme nukkua samassa sängyssä. Kävimme taas ulkona tanssimassa ja menimme nukkumaan.
Halusin miellyttää sinua, tein vuoksesi, puolestasi ihan mitä vaan. Haaveilit lapsista, mutta et halunnut niitä kenen tahansa kanssa. Halusit mennä tulevaisuudessa naimisiin oman kulttuurisi naisen kanssa ja taas minua sattui niin syvältä. Ajattelin, että jos miellyttäisin sinua tarpeeksi, jäisit omakseni. Eihän ketään voi toki omistaa, mutta että tulevaisuus olisi meidän jälkikasvustani huolimatta. Sanoit, että pidät minusta ja voit olla kanssani maksimissaan 3-5-vuotta. Sitten lähtisit hakemaan vaimoa omasta maastasi. Jos kerran minulla on kanssasi ainoastaan ne vuodet, olin valmis siihen suhteeseen. Kohtelit minua niin hyvin, olit ihaninta mitä minulle on ikinä sattunut. Ja silti minuun sattui. Ompa hyvää tuuriani taas, tapaan unelmieni miehen ja sitten saan kellon kaulaani. Vailinainen suhde, silti hyväksyin ja jäin. Sinä teit minut onnelliseksi kaikesta huolimatta.

Halusit mennä elokuviin kanssani. Öh, luoja ties milloin olen ollut treffeillä? Kuka minua pyytäisi ulos? Lainasin äkkiä ystäväni kenkiä ja jätin ison Adidaksen mustan retkisäkin ystävän luokse ja lainasin jopa häneltä laukun. Menimme Helsingin keskustaan ja kävimme katsomassa Diktaattorin. Ulvoin kyyneleet silmissä ja halusin suudella sinua leffan päätteeksi. Sitähän ne treffit tarkoittavat, tai jotain? Maksoit kaiken, minua jännitti ja hikipisarat valuivat selkää pitkin. Olin siitäkin onnellinen, olin käynyt treffeillä! Tulimme yöllä myöhään kotiisi nukkumaan.

Ja treffimme Suomenlinnassa... Kerkesimme juuri lauttaan. Lautalla oli oli seuramme mies, jolla oli tiukat, punaiset pillihousut jalassa. Katsoimme kummatkin miehen housuja huvittuneena -ja sen jälkeen katsoimme toisiamme. Tiesin, mitä sinä ajattelet, tiesit mitä minä ajattelin. Lautalla oli muita samaa kansalaisuutta. Tulin tekosyyllä lähellesi ja olisin halunnut kuolla siihen paikkaan. Elämäni oli aikaisemmin ollut ailahtelevaa ja aikamoista helvettiä. Nyt raikas merituuli puhalsi ympärillä, aurinko paistoi ja satu jatkui. Kävelimme ympäriinsä Suomenlinnaa ja en edes löytänyt Kustaanmiekkaa. Kerroit, että jos maassasi Kanadanhanhet olisivat tepastelleet samalla tavalla puistossa, olisi joku käynyt hakemassa jo yhden päivälliseksi. Menit vielä ärsyttämään yhtä niistä. Minä nauroin ja nauroin... Kävimme vielä paikallisessa Siwassa, ostit minulle ananaksen makuisen proteiinijuqurtin ja Sinkki+e "limpparin". Istuimme rantalaiturilla odottamassa lauttaa ja vitsailimme. Kysyit, onko Suomessa haita. Totesin, että Suomessa asuvia haita sanotaan poliitikoiksi. Sain sinut nauramaan. Taisitkin jo tietää, että sinulla on ehkä maailman ihanin nauru ja hymy, joka tarttuu herkästi. En pelännyt sinua enää, sinä olit kuin puuttuva palani -täydensit minua. En pelännyt kulttuuriasi tai uskontoasi, halusin olla vaan sinun.